דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילויות לראש השנה מומלצות לחברות 

מאת    [ 16/08/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2776 פעמים ]

בחברות רבות נהוג לקיים פעילויות לראש השנה שבהן מתאספים העובדים במקום העבודה או יוצאים למקום אחר, נהנים קצת ומתרעננים בסיומה של עוד שנת עבודה. עבור העובדים מהוות פעילויות לראש השנה חריגה חשובה מן השגרה, ומזכירות להן כי החברה רואה בהם לא רק כוח אדם אלא גם בני אדם בעלי צרכים חברתיים.

הפקת פעילויות לראש השנה היא כדאית גם להנהלת החברה, כיוון שהיא מאפשרת לוודא שהמוראל בקרב העובדים יישאר גבוה גם במהלך שנת העבודה הבאה. פעילויות חגיגיות יכולות לסייע בגיבוש העובדים וביצירת סוג של "גאוות יחידה", ולכן פעילויות לראש השנה הן גם צעד אסטרטגי שבניהול נכון יכול להביא לשיפור במוטיבציה ובתפוקה.

סוגים שונים של פעילויות

אמנם אין כללים רשמיים של פעילויות לראש השנה אך אפשר לדבר על כמה כללים בלתי כתובים שכל פעילות צריכה לכלול. קשה לחשוב על פעילויות לראש השנה בלי הרמת כוסית חגיגית, נאומים של בכירי החברה וכמובן כיבוד קל. במקומות מסוימים נוהגים לשלב בפעילויות אלו את חלוקת המתנות לחג, אך אין כל מניעה להפריד בין שני הדברים ולהעניק שי לחג במועד אחר.

בהתאם לשיקולים כמו גודל החברה והתקציב שניתן להקדיש עבור פעילויות לראש השנה אפשר לבחור בין קיום הפעילויות במבנה החברה עצמה במהלך אחד מימי העבודה, לבין יציאה של כל העובדים וההנהלה למקום חיצוני. פעילויות לראש השנה אינן שונות בכך מאירועי חברה כגון השקת מוצר, מלבד העובדה כי מוזמנים אליהם אך ורק עובדי החברה (ולעיתים גם בני משפחותיהם).

גיבוש חברתי באמצעות הפעילויות

מומלץ לשלב גם תוכן עסקי במסגרת פעילויות לראש השנה, ובדגש על סיכומים של השנה שחלפה והציפיות מן השנה הבאה. סיכומים אלו צריכים להיות מוגשים בצורה מעניינת ואפילו משעשעת, למשל על ידי מצגות המשלבות קטעי מדיה וכדומה. חשוב לזכור כי פעילויות לראש השנה מיועדות לעודד את העובדים ואינן מכוונות לאנשי עסקים, כך שניתן בהחלט לשלב הומור ואפילו הומור עצמי.

ככל שאלמנט הכיף רב יותר כך גם מהוות פעילויות לראש השנה חוויה מאחדת ומגבשת עבור עובדים החברה. אם הדבר מתאפשר כדאי בהחלט לשקול לצאת עם העובדים ליום כיף כמו למשל טיול חברה, יום כיף בלונה פארק, סדנאות שף וכל אטרקציה אחרת העולה בדמיון. בהקשר זה יכולה בחירת פעילויות לראש השנה להיות נושא להצבעה דמוקרטית של העובדים עצמם.

תכנון נכון של הפעילויות

מבחינה כלכלית ברור כי פעילויות לראש השנה צריכות לקבל נתח הגון מתקציב האירועים של החברה, ובהתאם לכם יהיה ניתן להחליט אם לצאת ליום כיף, להזמין פעילויות לחברה (למשל טיפולי ספא) או להסתפק בפעילויות מצומצמות. חשוב להביא בחשבון גם את מחירן של שעות העבודה המוקצות לאירוע, כי פעילויות לראש השנה מתקיימות בדרך כלל בשעות העבודה.

פעילויות לראש השנה הן בסופו של דבר הזדמנות לכיף משותף, וארגון נכון שלהן יחזק בסופו של דבר את ההרגשה הטובה של העובדים ושל חברי ההנהלה. לסיום כדאי לדעת כי אם מתעורר קושי מסוים או מחסור ברעיונות עבור פעילויות לראש השנה ניתן לפנות לחברות להפקת אירועים המתמחות בנושא והן ישמחו להציע שירותי הפקת אירועים מקצועיים.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב